[założenie wstępne]

1.1.          Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy – Prawo oświatowe oraz z aktów wykonawczych do tej ustawy, w tym w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

[cele realizowane przez Przedszkole]

1.2.             Celem Przedszkola jest:

1.2.1.       wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji; dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy muszą być objęte opieką logopedyczną w przedszkolu, a rodziców tych dzieci należy włączyć w proces korygowania rozwoju mowy;

1.2.2.        budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;

1.2.3.       kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;

1.2.4.        rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;

1.2.5.   stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;

1.2.6.        troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, a także zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;

1.2.7.  budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;

1.2.8.      wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;

1.2.9.        kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;

1.2.10.     zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej;

1.2.11.     kształtowanie u dzieci umiejętności czytania i przygotowanie dzieci do nabywania umiejętności pisania;

1.2.12.     przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych.

1.3.             Cele wskazane w pkt. 10.2 Statutu realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej Przedszkola.

Brak załączników.

Brak informacji o zmianach.