Komunikaty i sprostowania

W tym dziale zamieszczamy oficjalne komunikaty i powiadomienia z zakresu działalności Przykładowej Instytucji.

1.1.             Zadania Przedszkola stanowią:

1.1.1.        kształtowanie czynnej postawy wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa, rozwijanie sprawności ruchowej;

1.1.2.        budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną;

1.1.3.        nabywanie kompetencji językowych przez dziecko;

1.1.4.        prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka;

1.1.5.        współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielenia dziecku pomocy specjalistycznej.

1.2.             Przedszkole realizuje zadania wskazane w pkt. 10.4 Statutu poprzez:

1.2.1.    Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi. Zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych;

1.2.2.        Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku;

1.2.3.        Wspomaganie rozwoju mowy dzieci;

1.2.4.   Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;

1.2.5.        Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci;

1.2.6.        Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;

1.2.7.        Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem;

1.2.8.        Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec;

1.2.9.        Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne;

1.2.10.     Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;

1.2.11.     Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;

1.2.12.     Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;

1.2.13.     Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną;

1.2.14.     Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;

1.2.15.     Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne;

1.2.16.     Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

1.3.             W każdym z obszarów podane są umiejętności i wiadomości, którymi powinny wykazywać się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego.

1.4.             Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowywaniu Dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole w następujący sposób:

1.4.1.        zgodnie z arkuszem organizacji, zapewnia pełną obsadę pedagogiczną i administracyjno-obsługową;

1.4.2.        organizuje różnorodną aktywność edukacyjną prowadzoną przez wykwalifikowany personel pedagogiczny i specjalistyczny, prowadzi pracę pedagogiczną według programów zgodnych z podstawą programową;

1.4.3.        organizuje zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przy czym musi to być uwzględnione w arkuszu organizacji Przedszkola zatwierdzanym przez Organ Prowadzący; szczegółowe zasady i harmonogram pracy zespołu wczesnego wspomagania będą każdorazowo ustalane przez Dyrektora; w tym zakresie stosuje się przepisy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635 ze zm.).