Struktura przedszkola
Komunikaty i sprostowania
W tym dziale zamieszczamy oficjalne komunikaty i powiadomienia z zakresu działalności Przykładowej Instytucji.
1.1. Zadania Przedszkola stanowią:
1.1.1. kształtowanie czynnej postawy wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa, rozwijanie sprawności ruchowej;
1.1.2. budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną;
1.1.3. nabywanie kompetencji językowych przez dziecko;
1.1.4. prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka;
1.1.5. współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielenia dziecku pomocy specjalistycznej.
1.2. Przedszkole realizuje zadania wskazane w pkt. 10.4 Statutu poprzez:
1.2.1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi. Zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych;
1.2.2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku;
1.2.3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
1.2.4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;
1.2.5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci;
1.2.6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;
1.2.7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem;
1.2.8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec;
1.2.9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne;
1.2.10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
1.2.11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;
1.2.12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;
1.2.13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną;
1.2.14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
1.2.15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne;
1.2.16. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
1.3. W każdym z obszarów podane są umiejętności i wiadomości, którymi powinny wykazywać się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego.
1.4. Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowywaniu Dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole w następujący sposób:
1.4.1. zgodnie z arkuszem organizacji, zapewnia pełną obsadę pedagogiczną i administracyjno-obsługową;
1.4.2. organizuje różnorodną aktywność edukacyjną prowadzoną przez wykwalifikowany personel pedagogiczny i specjalistyczny, prowadzi pracę pedagogiczną według programów zgodnych z podstawą programową;
1.4.3. organizuje zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przy czym musi to być uwzględnione w arkuszu organizacji Przedszkola zatwierdzanym przez Organ Prowadzący; szczegółowe zasady i harmonogram pracy zespołu wczesnego wspomagania będą każdorazowo ustalane przez Dyrektora; w tym zakresie stosuje się przepisy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635 ze zm.).
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Administrator
- Wytworzony przez: Administrator (Administrator)
- Nadrzędna kategoria: Ogłoszenia
- Kategoria: Komunikaty i sprostowania
- Odsłony: 686